Regn. Vi vet.

Det var ju för väl att man inte idiottränade inför beach 2015, då det inte ser ut att bli någon. Jag är inte den som är pessimistisk. Aldrig. Nej, jag tog i, jag tror visst att vi får sommar. Kanske inte den hetaste juli vi har varit med om, men klart vi får en sommar. Och jag har så fullt upp ändå, så jag orkar inte bry mig så mycket över det dåliga vädret. Men visst.. visst fasen är man trött på det dystert gråa, och de hänsynslösa skyfallen.

Istället passar jag  på att äta jordgubbar i massor. På mackan, i filen och till vaniljglassen. Jordgubbar smakar sommar.

Jag och pappa lyckades dessutom träffa in två uteserveringar igår innan regnet kom.
Kvällens grillning med Alexander, Lova, Mie och Filip var däremot av det blötare slaget. Men ett paraply och dukning inomhus och inga problem. Man är ju så van. Vi hade inte räknat med någonting annat. Och man är väl för trött för att prata om eländet..

Nu försvinner jag in på redaktionen i två dagar och sköter kvällswebben på bladet. Spännande.

Foto 2015-06-23 14 45 37 Foto 2015-06-23 18 49 24 Foto 2015-06-23 18 49 31 Foto 2015-06-23 20 08 57

 

Kommentera

