Sommaren. Här kommer jag.

Baklänges färdas jag till Kristianstad. Baklänges. Framåt. Bort, tillbaka, hem, men hemifrån.

Det är alldeles speciellt att vara uppe och iväg innan klockan slagit 6.00.  4.50 ringde klockan. 5.40 lämnade jag lägenheten. Klockan är nu 9.00 och jag har hunnit lyssna på P4, P3, Amasons fantastiska album och läsa igenom HELA Dn. Lördagsbilaga och allt.

Det är så rofyllt att åka tåg. Särskilt på morgonen. Då den torra medhavda äggsmörgåsen ändå smakar himmelsk, tillsammans med SJs 20-kronors kaffe.

Det är lite ohanterligt, lite ofattbart. Härligt, spännande och alldeles skitkonstigt att jag inte inte kommer tillbaka till Stockholm förrän sommaren har varit. Med undantag för ett par snabbvisiter kommer sommarmånaderna geotaggas i söder.  Sommaren som man romantiserar, planerar drömmer om. När den är över. Inte förrän då, är jag tillbaka till livet i Stockholm. Massor ska och kommer hända innan dess. Minnen ska skapas i mitt Kristianstad.

 

Kommentera

