Fransk feber

Jag har sällan feber. Och jag sover aldrig dagtid. Idag, har jag feber, och har därmed sovit en hel del dagtid.

Det är typiskt. Men icke något att göra åt. Imorgon, imorgon kommer jag vara med på klassens sista dag innan sommarlovet.

Jag har ägnat mig åt en hel del Greys anatomy och en hel del åt det franska. På söndag åker jag till Paris och vill inspireras, längta och drömma mig till de parisiska gatorna, som jag kan så lite om, men som jag så gärna vill lära känna.

Amelie från Montmartre är en otroligt fin fransk film. Två dagar i Paris, ett enda relationsdrama som lämnade mig oberörd. Nu rullar Moulin Rouge. En film jag sett för längesedan, men ville uppdatera mig på. Vill minnas att jag inte blev så imponerad då. Och är rädd att jag inte blir det nu heller. Men dekor, kostymer, färger, och det faktum att jag får musik på köpet, gör att jag köper det. Det är ju en musikalfilm trots allt.

Annars vältrar jag mig i Parisguider, macarones, eclair, och listor på saker vi inte får missa.

 

 

 

Kommentera

