Carola äger. Faktiskt.

Det går inte att låta bli att bli golvad av Carola. Igår intog hon Gröna Lunds scen, med ett sjuhelsike till band, där Charlotte Centervall ska nämnas.

Det är något med alldeles visst med Carola. Det är verkligen det. Hennes stjärnstatus, för att inte säga legendariska ställning i Sverige är självlysande. Vare sig ni vill eller inte. Det blir ofrivillig gåshud när gamla hits radas upp efter varandra och barndomen passerar revy. Det coola är att det mer korrekt är mammas barndom som utspelar sig. Och jag skulle inte bli förvånad om mina framtida barn, kommer veta vem Carola är. Jag skulle gissa att även de sjunger med i ”Hej Mickey”.

Jag väntade mig en energi likt den ”kasta-blomkruka-på-skansen”. Och den närmade sig den, men var nog aldrig riktigt där. Det var en mer kontrollerad spelning. Och predikningarna strax efter halvtid… jag antar att man får dem på köpet.

Säkert är att publiken älskar Carola. Ung som gammal.

Foto 2015-05-27 20 18 30 Foto 2015-05-27 20 23 03
Foto 2015-05-27 21 09 25

Kommentera

