Dubbelvinst!

Jag har just upplevt bästa tänkbara helg. En vinnande sådan. Kanske den genom tiderna mest lyckade helger. Faktiskt.

Den började med en tågresa, tillsammans med Cissi, som skulle vidare mot Halmstad. Allt var frid och fröjd tills vi inser att killen som sålde frukostpaket till oss på centralen missat att ge oss sugrör till apelsinjuicen och stoppat ner två ägg och kaviar-mackor trots att jag bett om en med ost. Jag närmast hatar kaviar. Men om vi bortser från den parentesen, så kom vi lyckat fram till ett soligt Göteborg, där jag mötte upp Filip, Mie och Alexander som tagit bilen från Skåne. Äntligen var vi samlade.

Ut på stan, en solig uteservering och den obligatoriska räkmackan, med handskalade räkor. Är man på västkusten, så är man. Vi satt i solbrillor och tischa medan  de runt 60 000 lätt galna människorna sprang Göteborgsvarvet. Det gjorde staden lätt svåråtkomlig, men också väldigt trevlig.

Efter en trevlig middag på stan landade i vår svit. Ja. Ni läste rätt. Vi hade bokat en svit. Med soffagrupp, divan, gigantisk dubbelsäng och ett superställe för häng. Där såg vi med glädje Sverige gå om Ryssland i omröstningen och Måns ta hem hela Eurovision. Han vann! Och utan att ha lyft ett finger blev jag så löjligt stolt! Shit vad bra vi är! Eurovision-biljetten nästa år kommer bokas. Var så säker.

Sedan. Sedan blev det söndag och hotellfrukost. Utan nutella. Typiskt. MEN pannkakor! Vi tog oss in på Liseberg och försökte oss på att vinna på chokladhjulen utan framgång. Vi åkte en enda karusell. Helix. Bergochdalbanan som byggdes för ett par år sedan, och som Iversen inte hunnit prova. Jag kan säga att jag likt en sockerstinn fyra åring kom tillbaka överexalterad och skakad över vad jag just varit med om. Karusellen hade allt. Fart, överraskningsmoment och loopar. Och en Alexander som skrek hysteriskt bredvid.

Sedan. Sedan var det dags för det vi kommit till Götet för. IFK Kristianstad skulle spela SM-final i Skandinavism. Och nu vet vi alla hur det gick. DET GICK SÅ IN I HELSIKES BRA!
Matchen var en pärs. Olidligt spännande. Men oj, så mäktigt att sitta med orange tröja och se dem höja bucklan under konfettiregnet. Vi är så värda det. Och märk väl, att jag även här väljer att ta åt mig en del av äran.

Hade det inte varit för att tåget hem varit en timme försent och en lätt panikartad upplevelse när kära Cissi, på grund av elfel på sträckan från Halmstad höll på att missa vårt sista tåg till Stockholm. Så kan man ju inte annat än le åt denna framgångens helg.

IMG_1526

IMG_1528 IMG_1531 IMG_1536 IMG_1540 IMG_1542 IMG_1544 IMG_1550 IMG_1555 IMG_1557 IMG_1560 IMG_1574

 

Kommentera

