Salo är tillbaka

Som jag väntat. Som jag längtat. Känslan när jag ser ett vadderat kuvert på hallmattan och inser  vad som finns i är precis samma känsla som när jag var 12 år och rev upp paketet med The Ark-skivan och sprang till cd-spelaren. Första tonerna satte sig direkt på gråtkanalerna.

Det är något visst med att köpa en hederlig CD. Och framför allt är något alldeles visst att få höra Ola Salo igen. Nytt färskt, fräscht, kokande material av mannen som gör musik bara för mig. Coolt. Jag vet. Men så är det.

Och han skulle förmodligen kunna sjunga på serbiska och hitta mig ändå. Dels, för att hans melodier talar för sig själv, och dels för att jag redan är fast.

En recension kommer inte vara objektivt möjlig. Wilderness, är sagolikt mystisk. Och alldeles jättebra. Två genomlyssningar är gjorda.  Och tischan är typ den snyggaste jag sett. Den kommer bäras med stolthet.

Foto 2015-05-20 15 26 24

 

Kommentera

