Måste-se-filmer-listan

Två filmer på min måste-se-innan-jag-dör lista har nu skådats. En lista som skrevs under ett söndagspass på Brunkans då mina kollegor utbrast ”VA? har du inte sett den” ungefär 29 gånger.

Eller okej, jag har sett 1,5 film. Pulp Fiction.. Förlåt, men jag kunde inte förmå mig att se klart den.. Är jag förlåten? Jag stod nämligen inte ut, mest på grund av tristess. Älskade öppningsscenen.. men tappade handlingen allt mer eftersom.. . Dansscnen är dock 10/10. Travolta är guld.

Däremot. Se7en. Vilken rulle. Vilka skådespelare. Vilken story. Jag vet. Alla tycks ha sett denna – alla utom jag. Och att jag var fem bast när den kom ut tycks inte vara en bortförklaring då mina yngre vänner sett den. Grym film verkligen. Även om jag anade slutet och satt och kisade och höll andan, i en sista förhoppning att jag inte skulle ha rätt. Men det hade jag.

Nästa film på listan, kan bli There will be blood. Är den bra?

Kommentera

