Kristianstad i Stockholm

Igår var det en otroligt bra dag att vara från Kristianstad på.

IFK Kristianstad slog nämligen Ystad i den fjärde semifinalsmatchen och är nu i final. Så enkelt. Jag känner doften av Göteborg. Jag känner doften av guld. Nästa helg åker jag från mitt håll och Alexander, Mie och Filip från sitt håll och så möts vi i Götet för att se IFK ta med guldet hem till Skåne. Peppen finner inga gränser. (en svit är bokad och kan också vara en stor del av peppen)

Dessutom. Slutsignalen hade knappt hunnit ljuda när jag befann mig på Maskineriet och lyssnade till Kristianstad. Emma Essinger hade tagit med sig sin saxofon och sitt band och rev av några låtar. Hon är cool. Hon är bra. Jag och Maria hade en riktigt fin kväll, innan vi försvann hem i regnet igen.

Heja Kristianstad.

IMG_1410 IMG_1411
IMG_1416

 

Kommentera

