Helgen som gick

Den gick väl.

Den började på en fantastisk premiär av Trädgården. Och då menar jag fantastisk. Det var stämningen, det var känslan av sommaren, den bekymmersfria sommaren. Det var härliga människor och frihet. Det var solen som länge stod högt och i takt som den gick ner höjdes volymen. Under bron. Där, där dansade vi så länge vi orkade.

Sedan jobbade jag. Lördag och söndag på Brunkebergs bageri.

Jag såg en film. En bra sådan. Pride hette den och kom ut förra året och belyste gay-rörelsens kamp för ”the miners” i england på åttiotalet. Fin film. Jag åt popcorn också. Kastrull-poppade! vilken kvalitetsskillnad jämfört med micropop. Bara en parentes.

Jag lyssnade på Weaping Willows i ett regnigt Stockholm när jag tog mig till jobbet denna söndagsmorgon. Och känslan av att påminnas om hur bra ett album och ett band är – den kunde ta mig igenom ösregnet med ett leende.

Och sedan gick jag från mitt brödjobb, bokstavligt talat, till journalistiska uppdrag. Jag hälsade på hos Genius Rap. En rap-kör för tjejer. Coola tjejer. Mer om det i Spinn magazine.

Utöver det har jag förhandsbokat Ola Salos album. Jag kommer få en signerad cd och en t-shirt. Känns som jag är tillbaka på nittiotalet.

IMG_1390 IMG_1396 IMG_1402 IMG_1404

 

2 thoughts on “Helgen som gick

Kommentera

