Gråtfilm

Känner mig smått knäckt. Salta tårar har fallit och en lätt huvudvärk har infunnit sig sedan jag sett filmen ”Best of me” efter tips från Tesse. Hon visste att den skulle träffa mig rakt i hjärtegropen. Och aj. Vad ont det gjorde. Den var så brutal. Brutalt vacker och brutalt hänsynslös i sin ömma kärlekshistoria.

Jag vågar dra en filmparallel till Notebook. Ja. Det vågar jag.

När jag sitter här hemma i min trygga vrå, slits jag mellan att fullkomligt älska och uppfyllas av kärleksparet som exponeras framför mig och att värja mig ifrån dem. För det följer en viss smärta i längtan att få känna sådär. Den bästa av känslor. Så när det skimrar alldeles, alldeles för mycket av rosig glädje, fnyser jag på näsan. Det blir för mycket. Eller är jag bara bitter.

Jag vill inte berätta någonting om filmen. Jag vill inte. För den var så mycket.

musicreviewthebestatzl

2 thoughts on “Gråtfilm

  1. Åååååå, jag har också sett den! Jag förstår precis hur du känner. Och han den där skådisen är sååå bra, han gör en bra Ryan Gosling;) Men det dära med hjärtat, du vet, det var nästan liiiite för mycket. Även om jag grät som ett litet barn ❤

Kommentera

