Nytt face

Idag fick vi några bonus-timmar över. Så jag, Cissi och Hanna tog en runda på stan.  Satt i kungsträdgården och bara njöt av ledighet och solighet. Jag lyckades med bedriften att bara handla nödvändiga saker. Nyttosaker. Ni vet, torrschampo, BB-creme, rengöringskit till ansiktet…

Jag tror jag blev lite influerad av spahelgen. Så fort jag kom hem därifrån lät jag min mamma måla mina naglar och fila mina fötter (ja, hon tycker om att göra sådant) och nu. Nu gick jag på Åhlens city och köpte på mig lite exklusivare krämer, som jag därmed hoppas ska vara aningens bättre.

Efter min tid som Rumpleteazer i Cats var min hy en riktigt röra. Jag hade sminkat mig med fetsmink fyra gånger varje helg i två månader, med inte allt för rena penslar. Min hud behövde återhämtning deluxe. Då provade jag Clinique och gillade det. När det tog slut och min hy blivit bättre, blev jag för snål för att köpa nytt igen och återgick till budgetvarianter. Men nu, nu kände jag mig så dyr att jag var värd ordentliga krämer. Because Im worth it.
Jag är väldigt dålig på krämer och hudvård annars. Jag fick fråga den vänliga expediten vad än det ena och än det andra skulle vara bra för. Tycker väl att huden borde klara av det där på egen hand…

Men lite kul var det att gå loss på skönhetsavdelningen idag. Och även om jag inte ser ut som en katt nu för tiden, är det klart att huden får utstå en hel del. Särskilt när den tillhör Iversen, som kan vara lite slarvig med det där med sminkborstar och bra rengöring.

IMG_1578 IMG_1604 704116_10151178685383742_604587723_o

Kommentera

