På samma plats.

Jag har sett vädrets skiftningar. Jag har sett människor gå hemifrån och komma tillbaka. Jag har sett dagen bli till kväll. Jag har sett människor släcka i sina sovrum.

Jag har suttit på samma stol hela dagen framför min dator vid mitt köksbord. Jag har suttit med samma vy, samma köksfönster och sett min innergård uppleva onsdag. Jag har lagat lunch, värmt på en matlåda till middag, tagit en promenad runt Gärdet. Jag har gjort ett par danspauser och galit högt till Helene Sjöholms Livet är en schlager för att hoppa av mig stelheten. Annars. Annars har jag suttit vid skärmen och arbetat precis hela dagen.

Men det är minsann ett spännande projekt vi har att göra med. Förbannat spännande när man tänker efter. Och nu börjar det närma sig deadline. Det här kan bli bra.

Kommentera

