Varför?

Varför kunde inte IFK Kristianstad bara ro hem semifinalplatsen när de var här i Eriksdalshallen förra veckan? När jag var på plats och skulle få skåda glädjeyra och ett vinnande IFK hoppandes i ring till applåderna från en stående orange läktarhörna.Nu har man fått gå lätt ängslig i en veckas tid.

Men ikväll tog de hem det. Och som de gjorde det.

Några som kunde känna sig något gladare över att det inte var avgjort, måste vara alla som var på plats i den fullsatta arenan ikväll och fick se dem vinna hyfsat enkelt. I andra halvlek var det inte mycket som gick fel. Jag satt här i min lilla lägenhet, men kände nästan att jag var på plats. Vilket tryck! Heja brandgult (som för övrigt är ett av de märkligaste orden jag vet)

Men ändå. varför göra det så förbannat läskigt för oss.

Nu är de vidare. Ett steg närmare final i Göteborg.

 

Kommentera

