Födelsedag, igen.

Det var fasligt längesedan jag fyllde år. Men ändå. Det har inte varit tillfälle att fira i stora staden. Och när Amanda så passande fyllde år denna lördag, 18 april, så bjöd vi tillsammans hem lite kärt folk för en festlig kväll. Man kan säga att vi skyllde på att vi blivit äldre, för att ha en anledning att göra en liten tillställning.

Och det blev jättetrevligt. Såklart. Det poppades bubbel och det åts salta chips. Det pratades och skrattades. Och sedan dansades det. Ja. Som det dansades. Soulkväll på Fasching brukar inte göra oss besvikna.

Annars. Lägesrapport. Bubbel var lite fusk. Fodmap tillåter inte mer än ett glas. Men det kan ha blivit något till. Men annars, sköter jag mig! (födelsedagsfesten var redan inbokad då jag gick fick mitt ”kostschema” och min väldigt mänskliga dietist kommer inte halshugga mig.) Idag lagade jag en supergod saffranspasta med lax som jag fick tips av från den här sidan http://ptbyemma.se/blog/2015/03/saffranspasta-med-lax/ . En annan tjej som kör FODMAP – elemineringsfas. Det blev verkligen supergott, och något jag kan rekommendera er alla. Om än ni vill ha glutenfri pasta eller ej.

Det. Efter en strålande promenad i ett soldränkt Stockholm. Det gjorde den här söndagen till den bättre.

Foto 2015-04-18 21 26 31 Foto 2015-04-18 22 41 39 Foto 2015-04-19 15 49 29 Foto 2015-04-19 19 04 15

One thought on “Födelsedag, igen.

Kommentera

