Fredag på en tisdag

Det bästa jag vet är vardagslyx. För varje dag är värd att fira.

Igår sågs vi, gänget, hemma hos Hanna i Bagis och åt tacos och drack vin. Vi åt glass med varma hallon och hade det oförskämt trevligt. Sådär trevligt att man glömmer allt vad måsten, vardagsstress och deadlines heter, för en stund. Deadlines och måsten finns kvar, men de här stunderna gör det så mycket enklare att handskas med dem. Gårdagens lyxtaco gör det lite mer okej att ha tvättid idag. Den gör allt så mycket lättare. Och särskilt med dessa människor som jag är så ofantligt glad att jag har i mitt liv.

Dagen spenderades annars på det magnifika Kungliga biblioteket. Guldgruvan av information. Ett arkiv utan gränser. Jag och Cissi kavlade upp armarna och grottade ner oss i mediearkivet. Tillbaka kom vi något förvirrade, men åtminstone lite klokare. Idag har jag massor av researcharbete framför mig. Massor.

Men ikväll. Då hejar jag fram IFK Kristianstad till semifinal i Erikdalshallen!!

IMG_1085 IMG_1089

Kommentera

