Det sket sig.

Jag var på plats. Jag och Mathilda var på plats. Mathilda utrustad med orange halsduk medan jag mest var brandgul i hjärtat, eftersom min halsduk ligger i Kristianstad.

Vi hade tagit oss till Eriksdalshallen där Hammarby skulle ta emot vårt IFK Kristianstad. Jag var ganska säker på att jag skulle få se IFK ta hem det hela och slippa spela den där femte kvartsfinalen, och lugnt och säkert ta sig vidare mot semifinal. Ack nej. Efter åtta minuter stod det 7-0 till Hammarby och Kristianstad lyckades aldrig hämta sig, trots att de var uppe och nosade med bara ett måls skillnad. Nej. Det var slarvigt. Det var segt. Det var alldeles för många passningar utan adress. Det var alldeles för många missar.

Så nu måste de ta och vinna den femte och avgörande matchen i K-stad på tisdag. Jag. Jag vågar nog inte titta.

Foto 2015-04-15 19 19 19

Kommentera

