Underwood och Härenstam

Hanna Hantastic, har fyllt år och flyttat till Bagis. Så det firade vi i Bagis. Däremot ville inte Stureplan släppa in det stora sällskapet sent på kvällen, vilket vi fann obegripligt, men var tvungna att förhålla oss till.

Men det gjorde inte så mycket. Vi hade haft en urtrevlig kväll.

Och idag har jag fått sova. Äta lång frukost i sängen, sett de två sista avsnitten av House of cards, tagit en lång promenad och unnat mig pannkakor med bär och grädde.

HOUSE OF CARDS! Ja, jag sa det i förbifarten. Men det sågs med ett sällan upplevt engagemang från min sida.  Sista avsnittet.. Och nu. Nu är de borta. Francis och Clair. Det är inte okej. Det är inte okej att lämna mig så här, med världens puls och ett inre uppror. Massor av frågor och massa ånej? och åhja? Denna serie har inte bara varit en serie i mitt liv. Det har varit en följetång som jag tagit på alldeles för stort allvar. Och jag har gillat det. Kanske det bästa som gjorts?

Så jag tog en lugnande promenad. Och lyssnade på en idol. Magnus Härenstam. Man blir alldeles varm av att höra ord som ”kolossalt” med den där karaktäristiska rösten och låta honom berätta stolt om sin ganska okomplicerade karriär. MysMagnus gillar inte komik som är elak mot andra. Det är väl inte kul? Nej, Magnus. Det är bara kul ibland. Jag rekommenderar er att lyssna på Kristoffer Triumfs intervju med Magnus Härenstam i Värvet.

IMG_0996 IMG_0998 IMG_1005

 

 

Kommentera

