Våfflor och aktier

Jag har en liten förkärlek till dagar som krääääver att jag trycker i mig godsaker. Våffeldagen är ett mycket bra påfund. Våfflan i sig ännu bättre. Och tillsammans med nyvispad grädde, hallonsylt och frysta bär hamnar dagen på topp tio av temadagar.

Annars är jag mest lycklig över att jag tog en hiphop-klass för Benke igår. The Benke. BENKE.
Koreografin gick ursnabbt, men det gick bra. Och hur som helst, så var jag mest salig över att vara i samma svettiga danssal som honom.

Och utöver det, har vi tokstartat kursen Research och intervju 2. Mycket ekonomijournalistik. Mycket börs och aktier. Ganska likt kinesiska för mig. Men det ska nog bli begripligt till slut.
Gjorde igår ett reportage om ett fotbollsprojekt för tjejer. Och att skriva reportage, om viktiga saker, med viktiga människor, för människor. Då jäklar går jag igång.

IMG_0992 IMG_0993

Kommentera

