Burgers and beer

Burgers and beer var nästa ställe på min och Astrids burgarjakt. Och jag får väl försöka mig på någon form av recension.

Köttet var ganska perfekt. Nämligen lagom rosa. Cheeseburgaren hade dock både salladsblad, barbecue  sås och världens största buffeltomatskiva som pålägg och jag anser att en bra biff ska klara sig själv. Det är möjligt att den hade gjort det, men barbecue-såsen tog över med sin ganska markanta smak. Jag är inte säker på att det behöver vara ett minus i detta fallet, eftersom det var en väldigt god sås med en egen lite rökig smak. Så är det vad man är ute efter kommer man tillbaka till Burgers and beer. Stripsen var ganska smaklösa. Jag fick salta ihjäl dem. Och jag, som aldrig saltar. Glömmer ofta salta min egen mat vid matlagning. Astrid tog sötpotatisstrips. De var inte så krispiga tyvärr. Men kul att de fanns med på menyn. Menyn ger jag också ett plus, eftersom de hade alternativ för diverse idéer. Man kunde få burgaren utan bröd för den som inte äter det och glutenfritt bröd för den känsliga magen. Det var ju omtänksamt. Gillade lokalen. Amerikanskt och härligt. Dock väldigt högljutt och vi fick skrika lite lätt över det lilla bordet. Men, som helhet. Jodåsåatte.

Annars är det en lättad Elin som går och lägger sig. Praktikansökningar är inskickade och ligger inte längre i mina egna händer. Radioinslaget är påbörjat och ska slutföras imorgon. Det är otroligt kul, för jag har ett väldigt roligt reportage att göra. Framför allt för min egen skull.. jag pratar med några av mina kära Musikteaterskolan-vänner. Vad hände sen med Bjärnum-familjen?.Jag skulle kunna göra ett 1,5 timmes program…. men jag måste hålla mig under tio minuter. Hur det ska gå till får jag klura ut imorgon. Idag ska jag bara gå och lägga mig harmonisk och vårglad.

IMG_0893 IMG_0895

Kommentera

