Måndag

Okej. Måndag. Så här har du sett ut.

Du har genomlidits med skoskavet från h-vetet. Det är de där dr Martens. Varför sa ingen att de är omöjliga att gå i utan att riskera hälsenan?

Du har gått åt till att försöka marknadsföra mig i form av personliga brev. Vi söker just nu praktikplatser inför hösten. Kul. Spännande. Om det bara inte krampade i fingrarna så fort man skulle till att skriva.

Du bjöd på en god middag. Jag har hittat en smarrig färskost med honung och senap som man smetar ut på skivade kasslerbitar. På med tomat och in i ugnen. God vardagsrätt, att rekommendera.

Du gav mig en kall, men skön kvällspromenad, just när solen skulle gå ner, vilket var ett skönt avbrott på denna presterande dag.

Du fick mig också att tänka undra vad grejen med tv4 och bönder är. ”Unga bönder”. Bönder som tävlar i ”Bästa bonden” Folk som försöker vara bönder i ”Farmen” och så klassikern ”Bonde söker fru” Förvisso inte aktivt i tablån just nu. Jag råkade sätta på tvn just när det var dags för  ”mjölkduellen”…. Jodå, klara, färdiga, mjölka!! Vad är grejen?

Nu måndag, blir det telefonkonferens med far min. Det är bäst att ringa honom, när man inte klara av att reda ut saker på egen hand.

IMG_0888 IMG_0890

 

 

 

Kommentera

