MellomumsMåns

Jag har skapat mig ett rykte här uppe som Mrs Melodifestival. Och jag är inte helt säker på hur det gick till. Visst. Insatt är jag. Och kul tycker jag det är. Kvaliteten har jag lika mycket åsikter om som någon annan. Men visst både Ola Salo och Abba har ju vunnit melodifestivalen, så något visst har den ju..  kära spektakel.

Det var iallafall inga tveksamheter om att vi skulle se mello-finalen hemma hos mig. Och det var inga konstigheter att det stod lite av varje vad gäller godsaker framme. Eller att jag hade knåpat ihop en kladdkaka. Det har liksom hänt förut i sådana här sammanhang.

Så vi skålade i bubbel, satte poäng på alla bidrag, igen. Med några nykomlingar och några rutinerade var vi ett bra gäng som kunde blanda expertkommentarer med förstagångs-lyssnares åsikter.

Vi var mycket nöjda med Måns som vinnare. Vi var också ganska kära i Hasse Andersson. Det blev som det skulle helt enkelt. Hade dock gärna fått gå aningens bättre för Mariette och aningens sämre för ”groupie”.

Så nu får vi andas i ett par månader, innan det är dags för Måns att leverera i Österrike. Bara ett litet missöde, skulle man kunna säga, när det visar sig att jag är på resande fot denna helg. Skräcken i ögonen hos mina medtittare; Hur tusan ska vi kunna se Eurovision nu ?

Nej. Jag vet inte.

Min glittriga pom-pom som jag fått av ett par kära schlagerfantaster som jag intervjuat viftades det frenetiskt med och vi hamnade i ett melodifestival-mode som gjorde att vi plötsligt hade både quiz och övade Brandsta-klapp. Mycket trevlig kväll.

Mums-Måns. Heroes. Årets vinnare.

ws5asstidazg6cdqiafbbka9fzd-jpg

Kommentera

