Hasse Kvinnaböske!

Jag bara måste nämna Hasse Andersson. Och melodifestivalen. Men mest Hasse Andersson.  Denna gulliga morfarsbjörn, som jag bara vill krama sönder. Låg i söndags morgon och tittade på reprisen av andra chansen. Han gjorde mitt tunga huvud lätt som en fjäder. Så söt och så go. På ett fantastiskt skånskt vis. Bara se hur han höjer armarna i luften i genuin glädje när han gått vidare! Och se hur jag märker att jag gör detsamma. Guld och gröna skogar. Det behöver inte vara svårare än så.

Andra chansen är ett onödigt ont vi behöver gå igenom. Låtarna spelas febrilt på radio och på spotify kan du lägga till dina favoriter i spellistor. Så. Jag vet inte hur pass intressant den där anhalten egentligen är. Dessutom när själva spelledningen avgör alltihop genom att tussa ihop duellanterna. Jag ville inte att varken Behrang och Victor eller Samir och Viktor skulle gå vidare. Men Christer Björkman hade bestämt att någon av dem skulle till final. Kanske var han rädd att båda skulle ta sig till Globen annars? Jag tyckte det var oerhört synd att Kristin Amparo skulle möta Hasse-gubben. Amparos låt är den låt jag spelat flest gånger sedan jag hörde henne i deltävlingen. Jag tycker hon är fantastisk. Och Svenning? Vad tusan är det med Svenning? Då hade jag hellre sett Weise gå vidare. Kuriosa är att jag tränade mina magmuskler bredvid hans rödhåriga körtjej i förra veckan.

Så på lördag är det då dags att se vem som vinner vårens spektakel. Måns kom som en liten överraskning i sista deltävlingen och drog undan mattan för de flesta som trodde att de redan hade en favorit. Jag har sett att han leder opinionssiffrorna ganska rejält. På SVT’s mello-sida tycker hela 40 procent (!?) att han ska vinna och då finns det ändå 12 bidrag som ska dela på procenten… Jag hoppas att finalen blir mer spännande än så. Jag vill att det ska gå bra för Mariette. Har trott stenhårt på henne, men tvingas nu vackla. Måns nummer är ett av de snyggare jag sett. Benke står bakom det och ingen är förvånad. Och låten… ja, jag behöver se numret, då uppskattar jag låten mer. Annars kan jag inte få Magnus Carlssons ”möt mig i gamla stan” ur huvudet.

Jag tippar inte än. Det är för tidigt. Men vi återkommer när det närmar sig.

600-2 600-3Bilder Aftonbladet

Kommentera

