På startlinjen

Att ta en kaffe i solen, på en parkbänk, med ett anteckningsblock klockan mitt på dagen känns kvalitativt. Jag har bokat in ett par riktigt intressanta intervjuer i veckan och ser fram emot att ta en sväng till Kungens kurva imorgon. Det ska inte handlas ljus på IKEA, utan något annat… Men väl på möbelvaruhuset. Kanske utnyttjar jag möjligheten att äta en lunch för 19 kronor, när jag ändå är där.

Jag håller på att skriva mentala listor, som jag bockar av. Samtidigt som jag flyr från måsten och lite jobbiga beslut genom att konstatera att man inte kan sitta inne en sådan strålande vårdag utan måste gå på en lång promenad. Man vet ju inte hur många soltimmar vi får innan det kommer en ny köldknäpp. Eller hur? Det är en hel del telefonsamtal som måste göras, tågbiljetter som måste bokas, mail som måste skrivas, möten som ska genomföras. Jag står innan startlinjen och värmer upp, och kan inte riktigt komma igång, förrän någon skjuter i startpistolen imorgon. Och då. Då kommer jag få upp över öronen att göra. Idag. Kan jag bara googla bort tid. Men samtidigt med en känsla att jag borde utnyttja tiden. Samtidigt som något virus i kroppen som gör mig orkeslös. Så kanske är det okej.

Frank Underwood, kanske kan hjälpa mig reda ut några saker ikväll?
Och pappa såklart. Det är bäst att ringa pappa ikväll.

 

 

Kommentera

