Segern är vår!

Det brandgula hjärtat klappade extra hårt ikväll, när jag på min lilla datorskärm kunde se IFK ta hem seriesegern med fem omgångar kvar. När jag är hemma i Kristianstad ser jag arenan från sovrumsfönstret, idag fick jag streama det från soffan. Livekänslan infann sig dock i mitt vardagsrum eftersom jag hade liverapport från åskådare på plats. Det var stabilt och det var en otroligt skön seger! Första seriesegern på 62 år. Och nu ska vi bara se de orange bli svenska mästare också.

Det är nämligen så, att jag har biljett till finalen i Göteborg. Jag har till och med sovplats i en svit, på ett hotell kvällen före. Så alla inblandade räknar iskallt med att IFK tar hem hela skiten!

Efter en intensiv vecka, och i genomsnitt 1,5 timme per kväll hemma i lägenheten innan läggdags OCH ett Shapes Ass pass på gymmet gjorde att en lugn skön fredag i soffan satt precis där den skulle. Tacos – såklart, och film. Såg Still Alice. En film om en kvinna som drabbas av Alzheimers. Hjärtskärande såklart. Och en fantastisk insats av Julianne Moore, som även vann en Oscar för sin rolltolkning.

1 IMG_0865

 

Kommentera

