Lite lillebror

Har gjort ett radioinslag om två schlagerentusiaster. Eller melodifestivalnördar, som de själva kallar sig. Fantastiskt par. Henrik och Arne. De berättade om deras äventyr när de åker runt på Eurovision song contest och hur de är på plats på varenda deltävling. Jag fick en liten tygkasse med pr-material och en silvrig pom-pom. Imorgon spelas det upp för klassen. Önskar ni också fick ta del av dessa människor.

Och igår fick jag liten glimt av min lillebror. Han är just nu på Östersjön och spelar bakom Robin Stjernberg på finlandsfärjan. Igår anlände han till Stockholm, och vi, tillsammans med Joel och Amanda hann med både lunch och middag. Middag på Flippin Burger’s såklart. Jag tog ett glutenfritt bröd, med tanke på mitt lilla experiment. Det smakade torrt och jävligt. Saknade det saftiga brioche-brödet.. annars funkar det hur bra som helst med glutenfri kost. Jag är påhittig och gör massor av spännande rätter. Märker dessvärre ingen större skillnad med magen, vilket gör mig förvirrad. Och till helgen kommer jag medvetet fuska igen. Det ska bli kalas. Och kalas innebär tårta. Både i smörgåsform och i kolaform. Men kanske måste jag ge det ännu mer tid…

Det var iallafall lyxigt att få ha brorsan nära. Det är det alltid.

IMG_0835 IMG_0834

Lyckats mig att vi får ses i helgen igen. Det är tusan ända sedan jul vi sågs.

Kommentera

