And the Oscar goes to…

Jag missade tyvärr Oscarsgalan i år. Det känns lite bittert. Och visst, jag hade kunnat anstränga mig och varit uppe hela natten och fått en kämpig dag idag. Men, det blev inte så. Dels, för att 50 procent av styrkan hade lektioner de behövde vara på kl 9. Och vi andra skulle leverera ett radioinslag. Så nej. Men det första jag gjorde var att kolla in bilderna från röda mattan och läsa hela prislistan. Jag har också hunnit se ett par klipp.. Jag älskar det. Nästa år är jag tillbaka. Då blir det Oscarsvaka deluxe.

Laddade dock upp igår kväll med att se filmen Birdman, och det visade sig vara rätt ur flera aspekter. Dels, för att jag älskade filmen. Så fruktansvärt bra. OCH, det var just den som kammade hem den åtråvärda statyetten för årets bästa film.

Jag är dessutom överlycklig över att Eddie Redmayne vann för årets manliga huvudroll. Så värd det.

Och bara titta.. Se på klänningarna!

-a2775b8c9f9c0eee 2015 Annual Academy Awards - Los Angeles 87th Academy Awards, Oscars, Arrivals, Los Angeles, America - 22 Feb 2015 87th Academy Awards, Oscars, Arrivals, Los Angeles, America - 22 Feb 2015 965@70-2 965@70Bilder från Expressen och Elle.

Kommentera

