Lyxhelgen

Jag har fått sova på hotell i min egen stad. Eller min lånade stad. Hur som helst, har jag sovit på hotell endast 4 minuters tunnelbana från mitt hem. Det, det är lyx.

Än mer lyx är att ha haft äran att dela helgen med det grymma gänget; Alexander, Mie och Filip. Själva hotellvistelsen är helt och hållet deras förtjänst.

Hotellfrukosten. Vilken gåva till mänskligheten. Brödkorgar, serveringsfat med mängder av pålägg, kaffemaskiner, smoothies, fruktkorgar, nutella, brieost och pannkakor med grädde och sylt. Att sitta länge och väl och diskutera gårdagen samtidigt som man planerar morgondagen i frukostrestaurangen har varit ganska fantastiskt.

Och att strosa utan egentligt mål, ta dagen som den kommer. Titta, handla, njuta. Ja, vi är bra på det där.

Middagen intogs på Jamie’s italian. Fikan på NK och lunchen på Vigårda. Det har druckits champagne, såklart. Och inte vilken som helst skulle det visa sig. Alexander hade tagit med en exklusiv utgåva av Pol Roger 2002. Enligt honom säljs nu endast årgång 2004. Jag bara nickade.

Det gick fort att vänja sig vid att ha dem här, med allt vad det innebär. Slänga handduken på badrumsgolvet, hoppa i sängen och skåla i bubbel. Alexander, är bäst på att njuta. Och det smittar av sig. Tack.IMG_0794 IMG_0801 IMG_0804 IMG_0809 IMG_0811 IMG_0812 IMG_0816

 

 

Kommentera

