För långa spiror

Jag har för långa ben.

Det är ingen idé att ni säger emot.

Mina ben är för långa.

Jag var i stan i fyra timmar i lördags – för övrigt en strålande vår-vinter-februari-dag. En ledig lördag och jag var på ett fantastiskt bra shoppinghumör. Jag hade laddat upp hela morgonen för att med energi ge mig in i varenda provrum på Götgatan.

Och det gjorde jag. Men ut kom jag tomhänt.

Det är benens fel. Helt och hållet.

Har hittat så många snygga vida, byxor som jag verkligen vill spatsera runt i, i mina LÅÅÅÅNGA ben. Men då får jag kapa vristen. Eller bara ta av ett par centimeter under knäet. För de blev alla för korta. Alla.

Ah. Jag blev deppig och hamnade istället med en latte på Starbucks. Jag låtsades att jag istället  satt på Manhattan. För jag har fått en sådan svidande längtan tillbaka till New York på sistone. Där borta tror jag minsann  inte man kan ha för långa ben..

(mycket ointelligent slutsats)

IMG_0772 IMG_0773

2 thoughts on “För långa spiror

  1. Hej!
    Om du och jag köper likadana byxor så kapar jag dem för att mina allt som oftast är de för långa till mig så kan du få den kapade delen av mig 😂👍

Kommentera

