Abba och QX

Var det någon som såg QX-galan?
Den mest tillåtande, respekterande, glädjespridande, hjärtliga, kärleksfulla gala en skådat i tv-rutan. Jag vill bara sitta där i gemenskapen, eller jag menar, stå på borden och dansa.

Peter Jöback och Johan Glans gjorde ett nummer från Livet är en schlager, musikalen jag fortfarande får gåshud bara jag tänker på. Färdades tillbaka till Cirkus på studs och log fånigt till låten ”mil efter mil”.

Det är bara på Qx-galan DaBuzz och Drömhus kan dyka upp som om ingenting har hänt. 90-talet har hänt!

Och. Det absolut coolaste. När Anni-Frid Lyngstad sjunger Fernando från kulissen, och man ser i publikens ögon. ”Är det hon? Det kan inte vara hon? Är hon här? DU SKOJAR ÄR HON HÄR?”.

Hon var där. Och hon fick den längsta av applåder och hurrarop.

Och jag. Jag fick gåshud.

Abba. Det finns inget som känns, så som Abba känns. Jag står helt chanslös för vad de väcker hos mig.

Såg dokumentären ”Jag är inte beredd att dö än” om Laleh. Denna magiska varelse. Denna fantastiskt begåvade och inspirerande skapare.

Där står hon, medan Benny Andersson spelar introt på The winner takes it all på sin flygel, och Laleh sjunger. Jag. Jag hulk-gråter, utan förvarning. Utan en aning. Det räckte med Benny, en flygel och några väl valda ackord.

Jag begär inte att du ska förstå.

men jag vet tre som gör det. Min far, min mor och min bror. Och vad det är för fel på oss, det vet jag inte.

Kanske man skulle döpa sitt barn till Anni-Frid? Jag tror det är ett upcoming namn…

http://www.svtplay.se/video/2637249/laleh-jag-ar-inte-beredd-att-do-an/laleh-jag-ar-inte-beredd-att-do-an-avsnitt-1

Kommentera

