Alla hjärtan

Alla hjärtans dag. Alla hjärtan.

I fredags när jag steg in genom dörren efter en lång och krävande dag, är jag nära att snubbla över något på hallmattan. En liten låda, stor som ett dvd-fodral ligger där så fullkomligt överraskande. Bredvid ligger ett kuvert, men eftersom det står ”godisboxen” med fetstilta bokstäver på asken, hamnar kuvertet i skymundan för ett par sekunder.

Rörd, öppnar jag asken och ser att min bästa vän har skickat en alla-hjärtans-dag hälsning, med det bästa jag vet. Lakrits. Jag blev rörd, för att jag saknar henne. Jag blev rörd för att hon är så bäst som alltid finns där. Jag blev rörd över det faktum att hon vet precis vilket godis hon ska skicka till mig.

Lakritskärlek. Ett sådant vackert ord.

Kuvertet var lika rörande det. Mina kära föräldrar skickade ett handskrivet kärleksladdat vykort.

Om det inte vore för att jag har världens bästa vänner och familj runtomkring mig kunde denna dag varit katastrofal, på ett ytligt plan.  Jag hade nämligen ironiskt försäkrat mig med två pålitliga män i mitt liv. Ben & Jerry. Och jag såg fram emot en ynklig kväll, under täcket, med raggsockor och en stor sked till min ”Blondie Brownie” glass.

Men det blev precis tvärt om. Jag kände mig som världens lyckligaste. Inte ett dugg ensam. Utan bara tacksam för att älska och att älskas.

IMG_0769 IMG_0777

Kommentera

