Burgarjakten fortsätter

Onsdagsburgaren åts på Käk i Hornstull. Som om onsdagsburgaren är ett begrepp och en tradition. Kanske önskar jag att det vore så. Min fascination för burgare och den ständiga burgarjakten fortsätter.

Så Käk. Rapparen Petters hak. Ett snabbmatsställe med den amerikanska burgartouchen i inredning och ketchupflaskor. Soulmusiken som spelades lade stället i en skön stämning. Det var ganska trångt. Men jag fick plats.

Jag åt en Håll-käften-burgare. En cheesburgare som dessvärre var lite för o-saftig. Inte nödvändigtvis torr. Men köttet var alldeles för kompakt och dröp inte av saftighet som jag upplevt på andra burgarhak. Jag anser numera att en riktigt bra burgare bör klara sig utan dressingar och syltade lökar och annat som kan förvilla. Det får gärna förstärka, men biffen ska vara så saftig och smakrik att den inte behöver döljas av rekvisitan. Käk’s burgare var beroende av osten och salladsbladet. Brödet var däremot bra.

Pommes frites doppade i tryffelmajonnäs var superbt och de två sipparna jag tog av Astrids jordgubbsshake var magiska.

Jag är inte besviken. Det var gott och jag hade en riktigt fin måltid. Men jag börjar bli allt mer kräsen.. och ju mer jag smakar, desto säkrare blir jag på vad jag vill ha.

Petter. Händerna i taket! Men snarare njaae.. än Såklart!

IMG_0763 IMG_0764 IMG_0765

Kommentera

