Väderberoende

Jag vill inte låta humöret styras av det jag inte kan påverka, men jag är chanslös.  En grå dag är just bara grå. En grå dag som dränks av solljus, är inte så fasligt grå alls. Idag var det bara ljust. Det var bebisblått och marschmallowrosa.

Tänk vilken kraft vädret har på oss. Tänk så väderberoende vi är.

Även om mina fingrar domnade av i kylan under dagens tv-inspelning, gjorde det mig ingenting, för jag log mot solen. Och solen log mot mig.

Även om jag åkt på min andra förkylning under loppet av en månad och har jackfickan full av näsdukar. Även om mitt huvud känns som en tegelsten och jag var tvungen att köpa ett nytt paket alvedon, så kände jag mig friskare.

Februarisol som reflekterar i knastersnö är så vackert.

Kommentera

