Semmelwrap och kärt återseende

Det har varit ett bra veckoslut.

I fredags testade jag, Amanda och Ramona den så omtalade och hypade semmelwrapen. Fyrtio minuter före stängning var där fortfarande kö ut på gatan. Vi ville gärna gömma oss bakom våra halsdukar, för att inte visa så uppenbart vår benägenhet att få tag i ett exemplar.

Men grejen är… att den var ganska fantastisk! Jag skulle till och med vilja säga att det var mer min typ av semla än originalet. Ingredienserna var lagom avvägda. Och ganska smidig att stoppa i käften.

IMG_0714 IMG_0716

Sedan var vi på bio. Vi såg Unbroken som är regisserad av Angelina Jolie. Den handlar om ”olympiern och krigshjälten Louis ”Louie” Zamperini som, tillsammans med två besättningsmän, överlevde 47 dagar i en flotte efter att deras plan blivit nedskjutet under andra världskriget – bara för att därefter bli tillfångatagna av den japanska flottan och skickade till ett interneringsläger.”

En sann fruktansvärd berättelse. En tung och gripande sådan. Jag ville blunda, orkade inte se honom bli slagen ännu en gång. Men jag tänker att syftet var att jag inte skulle det. Att jag inte skulle blunda. För det har hänt. Inte bara Louie.
Tack för slutscenerna som var värt alltihop. Se den.

Igår fick jag träffa en saknad Vanessa. Min nunnesyster i Sound of music. Min härligt galna, fina nunnesyster. Det var underbart att få sitta och prata ikapp. Få prata teater. Få prata om den del av mitt liv som jag värnar så mycket om. Få prata om minnen från Kristianstads teater. Och jag är alldeles, alldeles säker på att vi kommer spela systrar än en gång. Någon gång. Någonstans.

IMG_0719

 

One thought on “Semmelwrap och kärt återseende

Kommentera

