Där kom den!

Eufori, frihet och en jäkla girlpower. Under kvällens feminine vibe-pass kom den. Danskicken. När man bara vill skrika ut hur jääääääkla fantastiskt det är att dansa.

Vi gjorde en koreografi till Beyoncé’s Love on top. En av mina favori-pepp-låtar. Stegen var najs, känslan var najs, och att sätta den i en svettig danssal var bara en jäkla glädje.

Ja, jag är medveten om att jag använt ordet jäklar tre gånger på bara några få meningar. Ni ska vara glada att jag inte bytte ut bokstaven k mot l . Det hade blivit riktigt obehagligt. Jag har en tendens att använda opassande ord när denna typ av waaaaaah-känsla infinner sig. Så ursäkta.

Danskicken behövdes efter en dags filmande i kylan. Vi håller på att skapa ännu ett nyhetsinslag och träffade Andrea, från Rumänien, som har lärt sig att virka grytlappar att sälja, för att på ett lättare, och eventuellt värdigare sätt tjäna pengar. Det var ett mycket intressant och givande möte. Älskar!

Men det är mycket att tänka på som tv-reporter. Jag höll denna gång i mikrofonen, medan mina kollegor såg till att både ljud och bild fastnade. Och det krävs mycket tankeverksamhet och koncentration för att hålla ihop det och få alla moment att synkronisera. Imorgon sätter vi oss i redigeringsgrottan och skapar.

IMG_0712

Kommentera

