Semlehysteri

Semlehysterin är galen. På riktigt. Hysterisk.

Jag har jobbat hela helgen och sålt över 500 semlor. Det är en hänsynslös jakt som bedrivs, för få tag på en grädd-burgare. Och när vi, en halvtimme innan stängning har sålt den sista, syns det närmast vara en tragedi för de stackarna som kommit för sent och inte lyckats få tag på ett exemplar. ”Men vad ska vi göra nu?”.

Det är en vetebulle, med mandelmassa och grädde. Jag har aldrig förstått det. Det frestar mig inte. Men erkännas ska, att Brunkans semla är ganska magisk. Vår egen mandelmassafyllning är utöver det vanliga. Och den perfekt vispade grädden – absolut inte för hård.. och paketerad med omsorg. Så blev den ju Stockholms näst bästa också..

Om inte före, så kommer jag iallafall äta en semla på fettisdagen. Jag måste trots allt.

10570413_826774087382332_4792923927402284027_nBild: Brunkebergs bageri på Facebook.

Kommentera

