GO ON GO ON!

Denna kväll har jag sett fram emot länge. Mycket länge. Och ännu mer sedan jag någon gång i förra veckan förstod att det var ikväll det skulle ske. Jag planerade om schemat och såg till att ingenting kunde störa.

Så kom han in på scen. Och bandet spelade. Och han sjöng. Och melodin fyllde mig. Och jag fick äntligen känna det där igen. Det där som bara han, och hans musik kan göra med mig.

Ola Salo har idag släppt sin singel Go on go on, och spelade den för första gången live på Idrottsgalan. Det gick inte många takter innan jag uppfylldes av något som bara musik låter mig göra. Något som hans sånger låter mig känna. En känsla jag är lycklig över att få känna. En sådan galen det-här-är-så-bra-att-jag-inte-vet-vart-jag-ska-ta-vägen.  När jag inte vet om jag ska skratta eller gråta, hoppa upp och ner eller stå på huvud.

Jag kan inte sätta fingret på vad det är. Men när det händer, då vet jag precis vad det är. Bara de bästa noterna, bara den bästa ackordföljden, arrangemanget som byggs upp. Så rätt.

Kommentera

