Spontana fynd

Spontant är bra. Spontant är lyckat.
Jag fyndade ett par jeansshorts på rean. De hade kostat 550 kronor men kostade nu endast 70 spänn. Jag håller med, det kändes mycket märkligt att gå loss på ett par shorts i januari. Men jag insåg att det var precis sådana shorts jag saknade förra sommaren, och priset gick ju inte att förbise. Nu hoppas jag bara att de kommer kännas lika rätt om några månader, och att jag får ledig tid att använda dem. De torra vita vinterbenen var inte till shortsens fördel, men jag kisade.

Jag fyndade även en grå stickad tröja, och kände att jag var on fire när det gällde rea. Men det svalnade ganska fort och jag blev påmind om varför jag inte gillar rea. Som bäddat för felköp. Kläderna som man tittat på hela hösten, har antingen redan fått en plats i garderoben, eller känns de sååå hösten 2014 redan.

Men spontant är bra. En spontan lunch med Sofie och en spontan lördagskväll som blev till natt och avslutades i en grotta… Nog om det. En spontan kväll följdes av världens godaste brunch på mysiga Nytorget6 och fortsatte med en Astrid som bjöd på Biff Bourgogne en söndagskväll. Spontant är fint.

IMG_0604 IMG_0605 IMG_0606 IMG_0608

 

Kommentera

