Min koffeinbebis

Nu står den där alldeles glänsande och fin och brygger det godaste kaffe till mig. Och röd är den. Jättefint röd. Min Moccamaster klarade en resa på intercitytågets hatthylla och har nu bryggt första kannan. Och som den gjorde det. Snabbt och smidigt rann guldet ner och smakade ljuvligt. Stolt som en mor, följde jag hela förloppet och klappade glatt i händerna när allt fungerade.

Och det var väl tur att jag läste bruksanvisningen först…… hm….

– Använd endast apparaten inomhus

– Ställ apparaten horisontellt på ett plant underlag i ett frostfritt utrymme. Ställ inte apparaten på ett varmt underlag, i närheten av gas- eller elspisar eller i en ugn.

– Den här apparaten är inte lämpad för användning av personer (inklusive barn) med fysiska, mentala eller sensoriska brister eller bristande kunskaper eller erfarenhet

(?????????????????????????????????)

– Använd endast apparaten för tillagning av kaffe eller te.

IMG_0543

Kommentera

