Grönkålspaj

Det är snö i Stockholm. Och tydligen i Skåne också. Inte så värst mycket, men sannerligen ett tillfälle att börja använda mina dyra tjocka, varma vinterskor. Det var väl för väl att de inte var köpta i onödan..

Gjorde en paj ikväll, som jag tänkte dela med mig av. Inte själva pajen alltså, den ligger i praktiska matlådor. Det är ju galet hur snabbt man halkar in i vardagsrutiner. Lunchlådor, hemuppgifter, boka tvättid och handla mjölk. För övrigt samtidigt som Carl Bildt. Mitt och Calles Ica.

Åter till pajen. Den blev god. Väldigt god. Men väldigt lös inuti. Jag tror det var för jag chansade med en smalare grädde. Så gör inte det… om ni inte vill ha den lite o-fast i mitten.

Grönkålspaj med valnötter. 

IMG_0539

 

 

Kommentera

