Så nära.

Inte än, inte riktigt än. Men snart, snart kan jag säga att jag är hemma. Snart är jag hemma hos familjen. Snart är jag nära mina vänner. Snart får jag se min stad.

Helgen som gick, började med ett sisådär Dramaten-besök. Besöket i sig var trevligt medan pjäsen hade mer att önska. Helgen fortsatte med ukulelesång och chevremackor. Vi var några från klassen som möttes upp för att fira att vi idag, måndag skulle få något som iallafall kan liknas vid ett jullov. Jag har fina människor omkring mig där uppe i stora staden.

Helgen fortsatte sedan med jobb på Brunkans. Stockholmarna beställde vörtbröd till jul och passade på att njuta av latte och lussebulle. Det är mysigt att kunna stå till tjänst med julklapps-shopping-pausen. Sen att jag inte fick någon själv, är inte så mycket att göra åt.

Söndagskväll och mammabrunkan bjuder på skaldjursbuffé. Kanske det mest storslagna ögat och magen upplevt. Humrar, moules, räkor och ostron. För första gången i mitt liv smakade jag ostron. Och det var minsann inte så tokigt. Det smakade kallsup, javisst, men också något annat som var lite mer tillfredsställande. Jag satt med brunkangänget och konstaterade att ja, jag har fina människor omkring mig där uppe i stora staden.

På väg mot den lilla staden. Och mitt hjärta håller på att svämma över av att få fira jul med familj och vänner. Som jag behöver det nu. Jag behöver er. Jag behöver min absoluta favorittid på året.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/78c/57515206/files/2014/12/img_0273-1.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/78c/57515206/files/2014/12/img_0290-1.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/78c/57515206/files/2014/12/img_0280-1.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/78c/57515206/files/2014/12/img_0281-0.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/78c/57515206/files/2014/12/img_0267-1.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/78c/57515206/files/2014/12/img_0275-1.jpg

Kommentera

