När det närmar sig jul..

Just nu genomför vi viralgranskningar. Jag granskar en bajssajt.
Nog pratat om det.

Det är redan onsdag och det närmar sig hemresa och jul. Något jag väntar och längtar efter.  Granen är klädd där hemma och lussebullarna är bakade.  Jag vill nog vara så egocentrisk och säga att det bara är jag som saknas på Västra Storgatan ,för att det ska bli jul på riktigt. Journalistutbildingen tar dock inte jullov, vilket gör att denna sista vecka är ganska intensiv. Jag kämpar för att ligga rätt sida deadline på uppgifter som ska lämnas in före- och under jul. Mitt emellan google-sökningar och snokande på nätet efter skumma webbsajter gäller det att hinna lösa julklapps-frågor och hitta recept på jultryfflar.

Men trots skol-stress, andas jag december och jul. Idag föll den första snön utanför fönstret till vårt klassrum, och det kändes lite sagolikt. Jag lyssnar på julmusik, varenda tillfälle som ges och skapar juliga scenarion vart än jag går. Jag strosar fram på Karlavägen med I’ll be home for Christmas i lurarna, och ser upp i de pampigt höga fönstren med ståtliga ljusstakar och stora stjärnor och känner i maggropen en tacksamhet för att jag snart will be home for Christmas.

Det var tur att Tesse var här i helgen, så jag fick ”känna hemma”. Och det är bara med Tesse jag vet att det är självklart att vi ska ställa klockan 07.00 lördagen den 13 december för att kunna se årets Lucia.  Och det är självklart, att vi ser julkalendern under tiden vi äter frukost. Självklart. Det är bara med Tesse allt är självklart.

IMG_0255

Så här fin är Oscar och Linneas gran. En av deras granar. Den coola av dem.

 

Kommentera

