Stop. Play. Rewind

Sällan mår jag så bra som när jag har min bästis nära. Helst på armlängds avstånd, eller nårmre. Sällan har hon mått så dåligt, men det, av andra orsaker.

Det var med glädjeskutt jag hämtade Tesse på perrongen i fredags och med vemod jag vinkade av henne ikväll. Tyvärr åkte Tesse på någon form av magsjuka idag, så efter tappert kämpande hoppas jag hon kan sova bort tågresan hem.

Men innan denna för Tesse, jobbiga detaljen har vi haft det helt fantastiskt! Vi har strosat på stan i sann julklappsshopping-anda. Testat juloutfits, letat klappar och tittat på juldekorationer.

Och igår kom kvällen vi väntat på. Den 18 april bokade jag och Tesse biljetter till dansföreställningen Stop. Play. Rewind koreografi och idé av Benke. Vår Bounce-Benke. Jag minns hur vi satt vid datorn vid Tesses stora rustika middagsbord och placerade oss så långt fram som på fjärde raden. Jag minns att vi sa, att nu känns det ju som evigheter tills vi ska dit, men tänk, sen  kommer vi helt plötsligt sitta där i december och tänka på den här dagen i april och hur snabbt det gick. Och precis så var känslan.”Tänk när vi satt där i april och tänkte på hur länge det var tills vi skulle hit, men att vi samtidigt tänkte att vi i december skulle tänka att det gått snabbt. Vi tänkte att vi skulle säga att så tänkte vi i april och nu sitter vi här  i december och tänker på att vi tänkte så redan i april”.

Typ så.

Föreställningen var fantastisk. Den var finurlig, imponerande, stark, effektfull, intressant, smart och fundersam. Det är häftigt när dans känns. Koreografin, idéerna och effekterna var så bra att jag mest skakade på huvudet åt att jag inte riktigt  kunde ta in det jag såg framför mig – för att det var för bra.

IMG_0236 IMG_0238 IMG_0244 IMG_0252 IMG_0253

Kommentera

