Bekymmerslöst för ett slag

Det är ganska jätteskönt att ha skrivit klart en hemtenta och veta att den bara ska lämnas i lärarfacket imorgon. Veta att man rott ett stort och tidskrävande projekt i land. Veta att ens bästa kompis anländer till Stockholm imorgon kväll och att en helg med julmys, klappjakt och dansshow väntar. Jag känner mig fri. Jag känner mig så jäkla fri.

Tiden mellan en kurs och en annan måste vara den mest bekymmerslösa.

Och att skåla över en lyckad tidning, med en lyckad redaktion var väldigt fint.

IMG_0215 IMG_0226

Annars undrar jag hur många som faktiskt tyckte att Ernst julgransmatta blev lyckad i kvällens program? Jag knäcks av hur jäkla bra Homeland är just nu och hur fängslad jag blir vid Nobelfesten. Det var inte meningen, men jag fastnade verkligen vid gårdagens sändning och började för mitt inre måla upp hur min klänning ska se ut, den dagen jag ska gå på middag i stadshuset.

 

2 thoughts on “Bekymmerslöst för ett slag

  1. Jaaaaa!! Jag kollar oxå på ”nya” Homeland!! Jag trodde dt var kört när Brody dog. Att dom inte skulle kunna göra mer av det. Men ack så fel jag hade.. Nu sitter man där med kudden framför ögonen igen!❤️

Kommentera

