Dagen före deadline

Min roll som nyhetschef börjar lida mot sitt slut. Imorgon lämnar vi in vår tidning för tryck. En ganska speciell känsla som för ett par veckor sedan kändes ganska långt borta. Det är dags för NackaNytt att ges ut för första och sista gången.

Att vara chef är inte alls min grej och samtidigt väldigt mycket min grej. Jag gillar att ha koll på helheten, få hålla i trådarna och se till att den råda tråden följs. Jag älskar att skapa dramaturgi och se vilka nyheter som bör läsas efter varandra för att ge den bästa upplevelsen. Jag gillar att ha koll.

Jag tycker inte om att behöva ta svåra beslut. Jag gillar inte att lämna över arbete på andra. Jag har svårt att sätta krav på andra. Men att vara chef är inte det minsta jobbigt när man får chefa tillsammans med chefredaktör, webb-, bild- och redigeringschef och ha en grym redaktion med webbisar, redigerare och reportrar som tar sina uppgifter på största allvar. Vårt teamwork har skapat en lokaltidning som vi kan vara mäkta nöjda över.

Trots att vi inte är i mål riktigt än känner jag redan en stolthet. Jag känner mig stolt över vad vi åstadkommit tillsammans. Och passar tydligen på att hålla ett litet tacksamhetstal, så här kvällen före deadline.

Kommentera

