Andra advent

Andra advent. Andra ljuset är tänt. Det ska finnas en fin vers på rim, som jag lärde mig på dagis, som ska sjungas när andra ljuset tänts. Men jag har glömt den.

Dagarna har i rätta ordalag sprungit förbi. Men jag har trivts med vinden i håret. Redaktionen på NackaNytt jobbar på hårt och i två dagar höll vi webben live. Jag föreslår att ni tar er en titt på den här säljande adressen

http://media.jmk.su.se/nackanytt/

Sen sist har jag äntligen fått se Hungergames- Mockingjay. Äntligen! Det var otroligt att få försvinna in i biomörkret och vara i Katniss värld. Ja, just i hennes värld skulle jag väl inte vilja vara. Det verkar otäckt. Men jag är gärna symboliskt med i hennes värld och hejar på världens coolaste tjej.

Ost-kex-vin-fredag med kära vänner. Mästerlig middag hos Astrid. Jag har ganska rejält jätte fullt upp för tillfället, därför är det extra värdefullt att få tillfällen som dessa, när man får försvinna i något annat. Det gäller att ha sina knep.

IMG_0202 IMG_0205 IMG_0209 IMG_0210

Kommentera

