Bitter-tant

Huvudet ömmar och axlarna värker. Magen krampar och tröttheten är nästintill ohanterbar. Jag är jättegnällig och jättearg. Jag är trött på idiotin. Att SD tar chansen att som vågmästare fälla regeringens budget och ser till synes ut att njuta av att skapa rubriker som ”regeringskris”. Att alliansen vräker ur sig att detta är bra för Sverige. Hur kan det vara bra för Sverige när ett främlingsfientligt parti får avgöra? Löfvens dröm om statsministerrrollen såg med all säkerhet, inte riktigt ut så här.. Jag får fullkomlig panik över att ett parti som inte ser människors lika värde ska få ha en sådan betydande roll i svensk politik. Jag vill inte vara med.

Jag är också ganska besviken på årets julkalender. Och på min egen dåliga vana  att vara totalt oeffektiv mellan kl 16-19. Jag är arg på att man inte kan äta hur mycket godis som helst utan att bli illamående och jag är trött på att ha massor att göra, men aldrig bli färdig med något. Jag är trött på att kommunarbetare aldrig svarar i telefon och att jag alltid glömmer sätta timer när jag kokar ägg så att det är ett rent lotteri om de blir lös- eller hårdkokta.

Det är ren PMS-varning på den här damen idag.

För att balansera det hela, så kan jag meddela att förutom allt detta, så mår jag jäkligt bra. Det är december, jag tänder ljus och njuter av tysk choklad från min chokladkalende.  Jag håller på att skapa en tidning tillsammans med min redaktion – hur coolt är inte det? Jag ska få göra en rätt ball intervju nästa vecka och skriva en krönika som jag hoppas ska ha något av värde. Jag har ett grymt team runt mig som äger fett.

Men. Att SD röstar ner regeringens budget tar ju lite musten ur en.

 

Kommentera

