1:a advent

Barry Manilow skrålar ”Happy holiday” i högtalarna. Krossade pepparkakor ligger i filmjölken. Naglarna har fått en mustig röd färg. Dessvärre har jag aldrig varit särskilt bra på att måla min naglar, så att hälften hamnat utanför och jag ser ut som en åtta-åring som provat på det där för första gången, kan vi lägga inom parentes. Första ljuset är tänt.

Det är advent. Och jag njuter

Men först måste jag slå upp datorns word-dokument och skriva några rader inför den stundande veckan som nyhetschef. Men klockan kalle. Det vill säga 15.00. Då dyker ett juligt gäng upp och vi ska baka lussebullar, drick glögg och julmysa.

Har jag nämnt att jag har en jul-baks-tröja? Om inte. Det har jag.

 

 

 

Kommentera

