Journalist javisst

Just nu tänker jag inte på att jag går i skolan, trots att det är det enda jag gör. Jag måste säga att jag jag känner mig otroligt harmonisk över att gå mina 12 minuter till Karlavägen 104 varje dag och där, mötas upp av framtidens journalister – för att tillsammans skapa någon form av journalistik.

Att vara en del av en redaktion är min strävan, min längtan.  Och från och med idag,  fram till Lucia, kommer jag vara nyhetschef på Nacka Nytt. Det kommer bli en utmaning, det kommer bli krävande. Men det ska bli fantastiskt kul.

Jag ska inte romantisera själva skolgången helt och fullt. Idag mellan 13.42 och 15.22 sonade jag ut emellanåt, det gjorde jag. Tröttheten lade sig som en tung mössa på hjässan. Men jag hämtade mig, gnällde lite och kom tillbaka. Det är så det fungerar. Man ska oja sig lite över att man pluggar, måste vara i skolan till 17 och sedan ha en hemuppgift som väntar. Man ska jubla över sovmorgnar och vara lite halvloj i smyg. Men faktum är att jag gillar att gå den här utbildningen. Ganska rejält också.

 

Kommentera

