En lätt NY-längtan

Det finns 40 procent färre journalister i Skåne idag än för tre år sedan. 250 journalisttjänster har försvunnit från dagstidningar i vårt södra landskap. Och det där ska vi acceptera? Journalister behövs lika mycket nu som 2011. Ja, jag försöker inte tänka på min omöjliga uppgift, men ibland blir jag lite mörkrädd.

Började istället tänka på hur glad jag är över att Starbucks dyker upp i stan. Ett på Sture P och ett på Götgatan redan nu till jul! Jag vet, det behövs inte fler caféer eller cofféshops på Götgatan, och särskilt inte på bekostnad av en bar. Men det är ju Starbucks vi snackar om. Det är dags för redcups med ljuvliga smaksatta latte´s.

13125_729884610419618_7358090169577301439_n 10689492_10152796482943057_1326053150366929587_n

 

Starbucks i sin tur fick mig osökt att tänka på New York och hur djupt jag saknar dennas stad. I ett avsnitt av Newsroom jag nyss såg, satt de och åt på Shake Schack i Madison Square park, precis där jag och Lova satt.. två gånger. Ta mig tillbaka!

Och så läser jag Jenny Strömstedts blogg som precis i detta nu, befinner sig i New York och lyckades sätta ord på åtminstone en del av det jag känner för denna stad.

I want to be a part of it..

 

Kommentera

