Dans. Kola. Cottage.

En lampskärm på sned, ett klibbigt golv och ett konstverk rikare.

Igår samlades ett gäng från klassen hemma hos mig. Vi skålade i takt med att kvällen led och volymen höjdes. Sedan dansade vi natten lång på Fasching. Fasching med den bästa soul-funk-dansmusiken.

En bra kväll helt enkelt. De där blivande journalisterna är allt bra fina människor.

Lampskärmen har rättats till. Golvet är skurat och jag fick faktiskt göra  mig av med konstverket. Högst oklart om det var en laglig present.

Så, vad har jag gjort idag. Jag har lagat julkola! Två olika sorter för att vara korrekt. Hur det gick? Åt skogen.

Foto 2014-11-16 17 13 30

Okej, kanske inte riktigt så illa. Men den ena satsen smaksatt med choklad, smular sönder. Den andra satsen, en smörkola med vanilj och havssalt, smakar ganska fantastiskt, men den brände sönder min kastrull och har fått en mycket smörig, glansig, kladdig yta. Tror jag överdrev med oljan som skulle smörja in formen. Hur som helst, så tänkte jag dela med mig av recepten. För någon annan kanske lyckas. Någon annan som inte dansade fram till fyra och som till skillnad från mig brukar lyckas med sin bakning.

 

Världens bästa chokladkola

Vaniljsmörkola med havssalt

Men julmusik i bakgrunden, och nu The Holiday på tvn överväger julkola-missen. Åh, vad jag vill bo i den brittiska lilla stugan som Amanda (Cameron Diaz) byter till sig i The Holiday. Åh vad jag vill det!

22 Iriss-book-nook-from-The-Holiday-cottage Cottage-kitchen-decorated-for-Christmas-The-Holiday-movie

 

 

Kommentera

